PKP Polskie Linie Kolejowe planują wymienić rozjazdy w leżącym na skraju województwa łódzkiego Brzustowie. Spowoduje to kilkudniową zmianę trasy paru pociągów dalekobieżnych. Na znaczne utrudnienia muszą też przygotować się korzystający z połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Drzewicy.
PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały niedawno
prace na linii kolejowej nr 22 związane z siecią trakcyjną w rejonie Przysuchy. Nie będą to jedyne roboty, jakie w najbliższym czasie zostaną przeprowadzone na tej łączącej Tomaszów Mazowiecki z Radomiem trasie. Druga z zaplanowanych inwestycji będzie miała dużo większy wpływ na ruch pociągów.
Kursy regionalne odwołane. Problem ze skomunikowaniami – W terminie od 15 do 18 września zaplanowane zostały prace utrzymaniowe polegające na wymianie rozjazdu na mijance Brzustów – mówi Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ruch kolejowy będzie wówczas całkowicie wstrzymany. W tym czasie pociągi dalekobieżne jadące standardowo z Łodzi lub Koluszek do Tomaszowa Mazowieckiego i dalej kierowane na Centralną Magistralę Kolejową ominą zamknięty odcinek przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Spowoduje to pewne wydłużenie czasu przejazdu.
Zmiany wymuszą oczywiście pominięcie postoju w Tomaszowie. Na trasie objazdu pociągi zatrzymają się natomiast w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku i Częstochowie. W tym czasie z Tomaszowa Mazowieckiego trudniej będzie dojechać nie tylko do Krakowa, ale i do Drzewicy czy Radomia. Pociągi ŁKA relacji Łódź – Drzewica na końcowym odcinku zostaną bowiem zastąpione autobusami, co wydłuży czas jazdy i utrudni skomunikowanie z pociągami KM do Radomia (w części przypadków synchronizacja nie zostanie zachowana).
500 tys. zł dla PNiUIK - Prace są niezbędne dla utrzymania dobrych parametrów eksploatacyjnych linii nr 22 – stwierdza nasza rozmówczyni. Wykona je Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Kontrakt z wykonawcą opiewa na niespełna 500 tys. zł.
Przypomnijmy, że niedawno linią nr 22
przestały być kierowane pociągi dalekobieżne jadące z Warszawy w kierunku Radomia. Po zwiększeniu przepustowości modernizowanej trasy Warszawa – Warka – Radom PKP Intercity zrezygnowało z utrzymywania oferty na trasie przez Przysuchę. Zapewnia jednak, że wkrótce uruchomi kursy w innej relacji – z Lublina do Poznania i Szczecina.